Obiceiuri zilnice care iti strica masina

Orice sofer isi doreste ca masina lui sa tina cat mai mult si sa faca tot ce poate sa prelungeasca cat mai mult timp viata masinii pe care o conduce. Exista multi soferi care din reflex fac anumite lucruri sau nu isi dau seama ca au anumite obiceiuri care ar putea sa le distruga masina inainte de termen.

Autovehiculul este cu siguranta unul din bunurile cele mai costisitoare pentru orice sofer, iata cateva sfaturi utile care-i pot prelungi viata.

Muzica la maximum
Cei de la Buzzle au publicat un articol prin care explica ca volumul muzicii data la maximum slabesc suruburile masini, ceea ce o vor face mai slaba si mai zgomotoasa in timp.

Foloseste frana de mana
Specialistii in domeniu sustin ca daca frana de mana nu e trasa, se exercita o presiune suplimentara pe transmise. Ei recomanda folosirea franei de mana intodeauna cand masina este parcata, indiferent daca automobilul este in panta/rampa sau nu.

Neapasarea completa a ambreiajului
Din graba sau pentru ca nu stiu, multi soferi nu apasa pana la fund pedala ambreiajului atunci cand schimba vitezele. Acest lucru va afecta cutia de viteze in timp. Atunci cand abreiajul nu este apasat complet, nu se elibereaza suficient lichid de ambreiaj si provoaca daune automobilului.

Condusul cu ambreiajul calcat
Inca din scoala de soferi instructorii ne invata sa nu tinem piciorul sprijinit pe ambreiaj si cu toate astea sunt multi soferi care isi odihnesc piciorul pe pedala de ambreaj atunci cand conduc sau cand asteapta la semafor. Acest obicei duce la o uzura prematura a ambreajului. Nu tine abreiajul calcat atunci cand astepti la semafor pentru a putea pleca in graba. Vei genera presiune pe ambreiaj care deterioreaza placa de presiune, rulmentii de debreiere si parghia de debreiere.

Folosirea franei de motor
Atunci cand coborati pante mai lungi se recomanda folosirea franei de motor. Multi soferi nu stiu sa foloseasca frana de motor si folosesc la coborare frana de picior. Placutele se vor freca pe discul de frana, iar suprafata de contact se va supraincalzi foarte mult scazand implicit gradul de aderenta dintre ele.

Opririle si plecarile bruste
Toate miscarile bruste vor afecta sistemul de franare si suportii masinii in timp. Evita astfel de miscari pentru a nu avea cheltuieli inutile cu masina.

Nu ingreuna masina inutil
Stiu ca asta va fi greu de realizat, insa in masina ar trebui sa tii doar strictul necesar si sa nu depozitezi tot felul de obiecte inutile care doar ingreuneaza masina si cresc consumul. In plus fiecare kg in plus conteaza, cu cat masina este mai grea cu atat va influenta mai mult consulul si manevrabilitatea.

Incalzirea motorului
Inainte de a pleca la drum este bine sa tinem masina pornita cateva minute pentru ca uleiul sa aiba un circuit complet, mai ales iarna. Sunt multi soferi care demareaza rapid sau tin motorul turat pentru a se incalzi. Nu este recomandat sa faceti asta, veti forta motorul sa lucreze. Valabil si pentru accelerarea inutila.

Mansarier
Nu trebuie sa te grabesti atunci cand vrei sa folosesti marsarierul, asteapta pana cand masina este complet oprita inainte de a baga in manşarier, in caz contrar sistemul de transmisie poate fi afectat atunci cand este fortat brusc sa mearga in directia opusa.

Presiunea aerului din roti
Este recomandat sa verifici mereu presiunea din roti. O presiune necorespunzatoare masinii tale vor impune o rezistenta mai mare la inaintare, deci in mod direct un consum mai mare si in timp va duce la uzura neuniforma a anvelopelor sau poate strica amortizoarele.

Stim cu totii ca obiceiurile proaste sunt greu de schimbat, in special la soferii care petrec multe ore la volan. Cu vointa orice este realizabil, mai ales daca iti pasa de masina si de buzunar.

Distribuie