Celebrul Autobahn din Germania a pus bazele pentru evaluarile vitezei anvelopelor. Evaluarile vitezei anvelopelor variaza de la A (cel mai mic) la Y (cel mai mare). Dar graficul nu este complet in ordine alfabetica. De exemplu, H este intre U si V, cu perceptia comuna ca H reprezinta „performanta inalta”. Pe masura ce producatorii continua sa adauge indicele de viteza vehiculelor lor, evaluarile vitezei anvelopelor evolueaza pentru a se potrivi cu vitezele. De exemplu, Z a fost cea mai mare viteza evaluata la 149+ pana cand W si Y au fost folosite pentru a se potrivi cu vitezele mai mari ale masinilor sport exotice.

Evaluarea indicelui de viteza se refera la mai multe aspecte decat la viteza

Evaluarile indicelui de viteza nu se refera doar la viteza. Acestea sunt, de asemenea, despre confortul de rulare, uzura si capacitatea de viraj. De obicei, cu cat este mai mare viteza nominala, cu atat este mai buna prinderea si puterea de oprire, dar cu atat este mai mica durata de viata a benzii de rulare. Puteti creste intotdeauna cota de viteza a anvelopelor de pe vehiculul dvs. pentru o performanta imbunatatita, dar nu o puteti reduce niciodata fara a reduce viteza maxima a vehiculului la cea a cotei de viteza inferioara selectata.

Cu siguranta nu o sa recomandam aceasta procedura, dar trebuie sa stiti ca daca pe un vehicul sunt montate anvelope cu viteze diferite, anvelopele cu viteza mai mica ar trebui sa fie amplasate pe puntea fata, indiferent de axa condusa. Acest lucru este pentru a preveni o eventuala conditie de supravirare. Manevrarea vehiculului poate fi afectata, iar capacitatea de viteza a vehiculului este acum limitata la anvelopa cu cea mai mica viteza. Pentru o performanta optima, se recomanda utilizarea de aceeasi dimensiune si tip de anvelopa pe toate cele patru pozitii ale rotilor.

Simbolul vitezei

Acest simbol indica viteza maxima la care anvelopa poate transporta o sarcina corespunzatoare indicelui sau de sarcina in conditiile de functionare specificate de producator.

Aceste viteze sunt prezentate in tabelul de mai sus si se aplica anvelopelor atunci cand sunt in stare buna, umflate la presiunea corecta, functionand in limitele capacitatii lor specifice de incarcare si montate pe janta de dimensiunea corecta. Vitezele indicate sunt viteza maxima de care este capabila anvelopa, nu viteza la care este condusa in mod normal. Anvelopele clasificate V, W si Z pot fi utilizate si la viteze mai mari, dar la sarcini reduse.

Indice de incarcare

Reprezinta un cod numeric asociat cu sarcina maxima pe care o poate transporta o anvelopa la viteza indicata de simbolul sau de viteza in conditiile de functionare specificate de producator. Trebuie sa montati numai anvelope cu indicele precis de viteza si sarcina mentionat in manualul producatorului masinii Dvs.

Conteaza evaluarea vitezei anvelopei?

Alegerea corecta a vitezei anvelopelor pentru masina dvs. este importanta pentru siguranta dvs. si a celorlalti utilizatori ai drumului.

Daca evaluarea vitezei anvelopei este prea scazuta pentru masina dvs., este posibil ca aceasta sa nu poata face fata caldurii de la viteze mari. Acest lucru ar putea duce la pierderea performantei anvelopei si la pierderea controlului masinii. Ar putea duce chiar la o explozie a anvelopei.

Dar nu este vorba doar de viteza. Evaluarea se refera si la:

– Confort de plimbare
– Uzura benzii de rulare
– Tractiune
– Abilitatea de viraj

Este important sa alegeti viteza potrivita pentru vehiculul dvs. si pentru conditii. Anvelopele cu viteze mai mari pot oferi aderenta si distante de oprire mai bune, dar s-ar putea sa nu functioneze la fel de bine pe frig si s-ar putea uza mai repede.